Denizciliğin Gelişmesi Önündeki En Büyük Engel Barınakların Yetersizliği ve Bir Çözüm Önerisi

   Gezinin şu ana kadarki bölümünde dikkatimi çeken; en büyük sıkıntının barınakların kapasite olarak yetersizliği oldu.
  Genel olarak zor da olsa bağlanacak bir yer bulabiliyorsunuz , bazen de başka bir teknenin üzerine bağlanmak zorunda kalınıyor.
  Türkiye deki hemen tüm teknelerin liman başkanlıklarında kaydı var. Bu teknelerin hangi bölgede olduğu, boyları,enleri, taşıma kapasiteleri, sahiplerinin kişisel ve adres bilgilerine liman başkanlıkları sahip. Dolayısıyla bu bilgilere Denizcilik müsteşarlığı ve bakanlıkta sahip.
  İnsanımız bir tekne almak veya yapmak istediğinde, bütçesini ayarlamış bile olsa teknesini nerede barındıracağı sorunuyla karşılaşıp büyük bir bölümü vaz geçiyor.
 Önerim şu: Devletin elinde tüm tekne bilgileri olduğuna göre ; en azından geçmiş 10 yıllık  tekne artış hızını hesaplayıp,  gelecekteki 50 yıl sonra ki sayıya göre ihtiyacı belirleyerek yeni barınaklar inşaa etmesi.
   Tüm teknelerden bir defalıkta olsa bağlama kütüğü harcı,Ö.T.V  , K.Dv alınıyor. 5 metrenin üzerindeki teknelerden de her yıl vergi alınıyor. Peki bu vergileri nerelerde kullanıyoruz bu soru belki hiç sormamam gereken bir soru ama ne yapayım aklımdan da çıkmıyor.
   Türkiye büyük bir hızla büyüyen ve denildiğine göre ekonomisi en az sıkıntılı ülkelerden biriyse demek ki parasal olarak yapılabilir.
   Barınaklarda dikkatimi çeken diğer şey de kirliliği ; barınak ağzından rüzgar etkisiyle giren veya karadan atılan çöp ve diğer atıklar dışarı çıkamayarak kalıyor ve zamanla  dipte bir çamur tabakası oluşmasına neden oluyor . Zaman zaman da dip değişik yöntemlerle temizlenmeye çalışılıyor.
  Oysa ki ; teknik olarak uygun yerlere en azından iki açılır kapanır mazgal , barınak inşaası sırasında konsa da hava durumuna göre bu mazgallar açılarak barınak içindeki suyun sirkülasyonu sağlansa . Eminin baştan yapılacak böyle bir işlem temizleme için kepçelere verilecek kiradan çok çok ucuza gelecektir.
  Ha!
  Barınak inşası için bütçe yetersiz ise , eminim tüm tekne sahipleri bir sefere mahsus tekne vergileri kadar ek vergi ödeyerek katkıda bulunacaklardır. Tabi ki bir sefere mahsus olacağına devlet vatandaşını inandırabilir mi? hiç bilemem.
  Neyse, En azından bir temenni olarak kalacaktır bu fikrim.
  Geçen sene Uçmakdere de imza toplayarak iskele talebimizi,Uçmakdere muhtarına, Şarköy Kaymakamına, Tekirdağ Valiliğe, liman başkanlığına, denizcilik müsteşarlığına dilekçe vererek bildirmiştik. Tüm kurumların dilekçemizi aldıklarına dair taahütlü alındısı gelmesine rağmen ; bir yıldan bu yana hiç bir kurum lütfedip yanıt vermedi. En kötü olmaz kardeşim bile demek zahmetine katlanmayan Devlet kurumlarından çok şey bekliyorum gibi.
 Endişelerim hakkında hayal kırıklığına uğramayı diliyorum
 


5 yorum: